Saturday, April 5

Par conséquent ...

In the movie Paris, je t'aime, I enjoyed the short part directed by Alexander Payne. Starring Margo Martindale as a lonely American tourist visiting Paris, 14ème Arrondissement contains a voice over using basic French familiar to anyone who learned French as a second language at school. It's surprising how much you can understand/remember.

My friend Didier lives in Paris and frequently sends me little notes regarding this blog. He's a Frenchman, yet his command of English is usually better than mine! Inspired by the movie and by DQ's e-mails, I present a recap of this (and every other) week in schoolbook French.

Comme d'habitude, mon semaine commence avec cafe au Starbucks. Maintenant ... ils font le bon produit ... mais ... le café-restaurant est habité par des idiots. Je roule mes yeux.

Où j'habite, sur ma rue (c'est un cul de sac), les voitures sont garées inexactement. Par conséquent je suis fâché.

Dans la maison, Isobelle est malade. Par conséquent, nous sommes allés chez le vétérinaire. Ne vous inquiétez pas, elle est très bien.

J'apprécie mon travail ... mais ... mes clients sont une douleur le derrière.

Dans son email, Didier fait l'amusement de mon amour des chansons de Wham! "Réveillez-moi, avant que vous alliez alliez". Homme français grossier!

Enfin, Mon épouse Anne, démontre la patience d'un ange. Elle est merveilleuse, la jolie américaine.

Apologies to all French speakers.

No comments: